عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

یک روزنامه پاکستانی با اشاره به مهندسی معکوس و استفاده ایران از فناوری به کار رفته در پهبادهای آمریکا، عنوان داشت که بدین ترتیب دیگر ایالات متحده تنها دارنده فناوری های پیشرفته در مورد هواپیماهای بدون سرنشین نخواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اکسپرس تریبون در گزارش خود می نویسد : ممکن است جهان حساسیت هایی در مورد توسعه برنامه هسته ای ایران داشته باشد، اما این کشور هم اکنون بر روی برنامه جدیدی کار می کند که ممکن است مورد توجه بیش از حد و یا حتی نگرانی آمریکا واقع شود.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا تا مدت زمان زیادی نمی تواند به عنوان تنها کشور دارنده فناوری های پیشرفته در مورد هواپیماهای بدون سرنشین مطرح باشد و به عبارت دیگر تا زمانی که ایران به این کار اقدام نکرده بود می شد آمریکا را به عنوان تنها دارنده تکنولوژی پیشرفته در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دانست.

اما در یک سال گذشته ایران دو فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین را به تصاحب خود درآورده و با استفاده از مهندسی معکوس در حال پی بردن و استفاده از فناوری به کار رفته در ساخت این هواپیماهاست.

این روزنامه در ادامه به سخنان "علاءالدین بروجرودی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اشاره می کند.

بروجردی اخیرا در گفتگو با رسانه های پاکستانی گفته بود : تهران امیدوار به توسعه فناوری های پیشرفته هواپیماهای بدون سرنشین پس از موفقیت در فرود آوردن یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا در سال گذشته است.

این روزنامه در ادامه به صحبتهای "مشاهد حسین" رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان اشاره کرد و می نویسد : می توان گفت که برای استفاده از پیشرفت های ایران بود که مشاهد حسین خواستار افزایش همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان اسلام آباد و تهران شد.

مشاهد حسین حتی گام را فراتر گذاشته و اعلام داشت که هند نیز می تواند در همکاری ایران و پاکستان در این موارد سهیم باشد.  

منبع: www.mehrnews.com

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود